DLG-prämiert                                                                         

 

Nemecké hodnotenie  senzorických vlastností 

 

História systému: 

DLG e.V. - (Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft e.V.) - Nemecká poľnohposdárska spoločnosť patrí medzi najstaršie organizácie podoného zamerania v Európe. v POSLEDNýCH ROKOCH ROZVINULI AKTIVITU AJ PREI 

Hje najrozšírenejší systém podpory domácich produktov.  

Hodnotenie systému:  10 bodov odporúčané s výhradami 

Napriek faktu, že ide o hodnotenie odbornej organizácie z náročného nemeckého trhu, ide iba o hodnotenie senzorických vlastností a súlad s chuťovými štandardami. O vlastnostiach, vďaka ktorým dokáže produkt dosiahnúť dobrý výsledok sa spotrebiteľ nedozvie.  

Kritéria hodnotenia: 

Náročnosť  2 bodov 

Hodnotenie sa zameriava primárne na senzorické hodnotenie potravinárskych produktov. Nemecké združenie ročne realizuje relatívne veľké množstvo hodnotení v rôznych kategóriách produktov, pričom podľa deklarovaných údajov ocenenie získa iba medzi 5-20% posudzovaných produktov v závislosti od kategórie produktov. 

Transparentnosť 3 bod

Transparentnosť hodnotenia je na vysokej úrovni. Na internetovej stránke sú stanovené vopred termíny hodnotenia, partneri zodpovední za hodnotenie v jednotlivých kategóriách, taktiež aj metodické postupy a kritéria hodnotenia. 

 

Nezávislosť 2 body  

Organizácia, ktorá realizuje testovanie má pomerné silné postavenie nakoľko zastupuje záujmy poľnohospodárov a výrobcov potravín. Zverejnené sú iba pozitívne výsledky hodnotenia (teda ocenené výrobky) , aby sa zabránilo negatívnej reklame výrobcu a teda vzniku tlaku na „dobrý“ výsledok. 

 

Kontrola 2 bod

Organizácia má vnútorné procesy kontroly a kontrolného procesu a realizuje sa na základe overiteľných postupov, napriek tomu hodnotenie predovšetkým subjektívnych charakteristík zvyšuje zložitosť vonkajšej kontroly.  

 

Dosah na cieľový trh 1 bod 

V danom prípade ide predovšetkým o senzorické hodnotenie daného produktu realizované v nemeckom prostredí. Kritériom hodnotenia je podobnosť chuti s predstavami nemeckých spotrebiteľov. Aj preto je dosah pri hodnotení produktov neznámych na nemeckom trhu (napr. bryndza, salám Vysočina a podobne) skôr nižšia. 

 

Rozšírenie a možnosť využitia:

S hodnotením DLG-prämiert sa môže spotrebiteľ u nás stretnúť najmä pri produktoch Schwarz Gruppe (Lidl, Kaufland). Určite nejde o výsledok komplexného hodnotenia kvality, napriek tomu ocenenie najmä zlatou medailou dáva jasnú predstavu o senzorických vlastnostiach produktu a ich vhodnosti pre nemeckého spotrebiteľa.  

Kontakty a ďalšie informácie 

Prevádzkovateľ a riadenie sy€stému: 

 

DLG e.V. - (Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft e.V.)
Gesetzlich vertreten durch: 
Eschborner Landstraße 122, D-60489 Frankfurt
Telefon: +49(0)69/24 788-0
Fax: +49(0)69/24 788-110
E-Mail: info[at]DLG.org 
Internet: www.dlg.org

ICERTIAS - International Certification Association GmbH

Zurich Švajšiarsko 

https://www.icertias.com/

https://www.bestbuyaward.org/

internetové zdroje: 

https://www.bestbuyaward.org/